Uit recent onderzoek van Marktlink blijkt dat maar liefst 40 procent van de Europese ondernemers niet op de hoogte is van de waarde van hun bedrijf. Dit gebrek aan kennis met betrekking tot de bedrijfswaardering kan nadelige gevolgen hebben, niet alleen bij een eventuele overname, maar ook voor het optimaliseren van de dagelijkse bedrijfsvoering en de strategie op lange termijn.
Veel ondermeners zijn druk met ondernemen
Volgens Flip Marïen, managing partner bij Marktlink, zijn veel ondernemers te veel bezig met de dagelijkse werkzaamheden, met het ondernemen zelf. Het gaat daarbij om hard werken, en de bedrijfswaardering is dan even van minder belang. Vanuit buikgevoel hebben de meeste ondernemers uiteraard wel een idee maar die zal zeker niet altijd correct zijn.
Bepalen bedrijfswaarde kan complex zijn
Een van de manieren om de waarde van je bedrijf te bepalen, is via toekomstige kasstromen die naar het heden worden verdisconteerd. Of door een multiple toe te passen op bijvoorbeeld de EBITDA (Earnings Before Interest, Tax, Depreciation and Amortisation). Deze methoden zijn echter vrij complex en vragen een bepaalde mate van financiële expertise. Bovendien is een goed inzicht in de bedrijfsvoering vereist. Dat kan voor veel ondernemers een te hoge drempel zijn.
Bepaal de waarde van jouw onderneming eenvoudig via de DCF methode
Om deze drempel weg te nemen, hebben we bij Nextens daarom de gratis bedrijfswaardering rekentool ontwikkeld. Hiermee bepaal je eenvoudig en snel de waarde van je bedrijf op basis van de Discounted Cashflow Analyse (DCF). Deze tool biedt een laagdrempelige manier om inzicht te krijgen in de waarde van je bedrijf en zorgt daarmee voor een beter begrip van financiële planning en strategie.
Wil jij ook weten wat de waarde van je bedrijf is?
Wil jij dus ook strategische beslissingen beter onderbouwen en je bedrijfsprestaties optimaliseren? Probeer de bedrijfswaardering rekentool dan nu gratis.
Krijg inzicht in de waarde van jouw bedrijf
The post 40% ondernemers heeft geen idee van waarde bedrijf appeared first on Nextens.